5 טיפים לאורח חיים בריא

0
97

בתקופה בה כל יום יוצאת דיאטה חדשה או שיטה שכבשה את העולם, קשה מאוד למצוא משהו שעובד, והאמת, רובנו כבר די התייאשנו מסיסמאות וטרנדים חולפים. למעשה, כדי להרגיש בריאים יותר, אנחנו לא נדרשים לנקוט באמצעים קיצוניים או לנסות שיטות יקרות ומפוקפקות. אורח חיים בריא ומאוזן אמנם לא מעלים את הבטן תוך 14 יום ולא מבטיח שלוש מידות פחות עד סוף החודש, אבל הוא בהחלט אורח חיים שאפשר להתמיד בו לאורך זמן.

אז הנה כמה טיפים פשוטים שאפשר להתחיל כבר היום לאורח חיים בריא

פירות וירקות – אני לא רוצה להישמע כמו אמא שלכם, אבל תוסיפו יותר ירקות ופירות לתפריט שלכם. יש להם ערכים תזונתיים שהגוף שלנו צמא להם. במקום לקנות תוספי תזונה וויטמינים במאות שקלים – פשוט תקבלו אותם מהמקור האמיתי! תוסיפו בננה לדגני בוקר, שימו מלפפון וכרוב בתוך הסנדוויץ’ – אל תוותרו על מקורות המינרלים והויטמינים האלה, שזמינים לנו בשפע. שימו לב רק לא להגזים עם הפירות – בכל זאת, יש בהם סוכר. 3 פירות ביום זה לגמרי מספיק.

תפחיתו סוכר ושומן הרווי – שומן רווי וסוכר, מובילים למצב בריאותי רעוע – כולסטרול גבוה, סוכרת, שומנים נצברים, אנרגיה יורדת. תתחילו לשים לב לכמות הסוכר והשומן הרווי שאתם מכניסים לגוף. ברוב המזון שאנו אוכלים כבר יש סוכר – אז אולי שווה להוריד את הסוכר מהקפה בתור התחלה. וחשוב לזכור – שומנים הם מרכיב חשוב וחיוני בתפריט שלנו ולא צריך לוותר עליהם. במקום מזונות עם הרבה שומנים רווים (כמו חמאה, עוגות, עוגיות, רטבים), העדיפו מזונות עם יותר שומנים לא רווים כמו אבוקדו, טחינה ואגוזים.

לכו לישון! – זה כבר ידוע לכולם שחוסר שינה מובילה להשמנה. למה? כי שינה לא מספקת גורמת לנו להרגיש מאוד עייפים במהלך היום, וכשאנחנו מרגישים חסרי אנרגיה, שיקול הדעת שלנו קצת משתבש ואנחנו אוכלים יותר. אנחנו מנשנשים שוקולד, שותים משקאות אנרגיה עתירי סוכר – העיקר להמשיך כרגיל. אז לא, זה לא עוזר אלא להפך. לכו לישון שעה מוקדם יותר, מעבר לתועלת הבריאותית אומרים שלישון זה ממש כיף.

תהיו אקטיביים – פעילות גופנית משפרת מאוד את המצב הבריאותי והנפשי שלנו. היא מקטינה מתחים, מעלה רמות אנרגיה, משפרת את מערכת החיסון ועוד כל כך הרבה יתרונות מופלאים. נכון, הרבה מאיתנו עובדים בעבודה “יושבנית” והגוף שלנו לא ממש יודע מה זה תנועה. אז הגיע הזמן להתחיל לזוז קצת. אין הכוונה שתצאו עכשיו לרוץ מרתון או תתחילו להתאמן לאיש הברזל – הכוונה היא שתעשו ככל שביכולתכם כדי להזיז את עצמכם – תבחרו במדרגות במקום במעלית, תחנו במקום מרוחק ותלכו קצת ברגל, תעדיפו נסיעה באופניים במקום ברכב ועוד. כדי באמת לשפר את רמת הכושר שלכם, מומלץ לבחור בפעילות שאתם אוהבים ולעשות אותה אפילו שלוש פעמים בשבוע. זה יכול להיות הליכה בחוץ, ריקוד, קיקבוקסינג ועוד מכל מיני תחביבי ספורט אחרים.

שתו מים – נמאס לכם שאומרים לכם את זה אבל זה נכון, אנחנו שוכחים לשתות מים. בגדול, הרבה מכמויות המים שאנחנו צורכים, מתקבלים מהאוכל שלנו, אבל עדיין ההמלצה היא ללפחות 6 כוסות מים ביום. הקפדה על כמות נוזלים מספקת לגוף שומרת על כל הדבר הזה עובד והיא חיונית לכל המערכות בגוף. מה גם, מומחים ממני טוענים שהרבה פעמים כשאנחנו מרגישים רעבים, אנחנו בעצם צמאים – אז בפעם הבאה, נסו לשתות כוס מים במקום, שום נזק לא יכול לקרות מזה.

השאר תגובה

כתוב הערה
הכנס שם כאן